fredag den 11. april 2008

Byron Bay og Nimbin-hippie-by!

Efter nogle fede dage i Sydney, tog vi bussen (grayhound) videre til Byron Bay. Igen uden at have et sted at sove, og hvor flere i bussen heller ikke kunne finde et sted, saa nu var vi i problemer. Men til vores held, som overraskende nok har fulgt os paa hele vores tur, var der en shuttle bus som tog os med til deres hostel og de havde heldigvis plads til os. Vi ankom tidligt om morgenen, saa vi havde hele dagen foran os:) Vi startede med at leje et par cykler paa vores hostel, hjulene var ikke helt for gode og de var nok 30 aar gammel, men de kunne da koere. Vi cyklede os en tur rundt i byen og saa et fyrtaarn som vi ville op til. Ret haard tur paa, men en fantastisk udsigt, hvor vi ogsaa saa delfiner :) Derefter cyklede vi ned i byen igen og fik en laekker frokost. Senere paa vores hostel var der faelles BBQ og bytur som vi selvfoelgelig var med paa.
Om aftenen kom der en fyr hen til os og spurtge os om vi ikke ville have en billig surfing time dagen efter og det sagde vi ja til, saa naeste dag blev vi hentet kl. 2 og koert ned til stranden. Inden vi blev hentet paa vores hostel, havde vi moedt 2 danske drenge som vi overtalte til at tage med os. Aftalen gik ud paa, at hvis vi ikke kom op og staa paa boardet i mindst 40 meter fik vi pengene tilbage, saa det synes vi jo var en fin aftale. Vi startede med at ligge paa stranden og oeve os lidt, maa have set ret dumt ud med 4 blege danskere paa stranden og hoppe rundt paa et board! Men vi kommer ud i vandet og kommer op paa boardet og opdager, at det faktisk slet ikke var saa sveart igen. Vi stod da hvert fald op alle 4 foerste gang, og naesten 40 meter, eller det gjorde Marie Louise hvert fald :) Vi endte faktisk med at vaere super seje til det. Det var virkelig en sjov oplevelse. Saa efter en udmattende dag i vandet, tog vi alle 4 i byen og hyggede os. Lidt dejligt at snakke lidt dansk med andre igen.
Om Mandagen tog vi paa en en-dags tur til en by der hedder Nimbin, sammen med de to danskere vi havde moedt. Vi var ikke helt klar over hvad det var, men alle sagde at vi helt bestemt skulle tage der til. Vi blev hentet af en bus om morgenen og havde ca. 2 timers koere tur foran os. Vores chauffoer var en gammel ekstrem hippie, som kunne fortaelle de vildeste historier fra hans liv, som vi blev underholdt med hele vejen. Da vi kommer til byen finder vi ud af hvad det er vi har begivet os ud paa, byen er simpelthen som Christiania var i gamle dage. Hash, kager og altmuligt andet blev solgt i alle butikkerne og saagar paa gaderne, ingen gjorde noget for at skjule det. Politiet koert rundt i gaderne, men kunne ikke rigtig goere noget ved det. Vi var inde og besoege Nimbim Museeum, hvilket var noget af en speciel oplevelse, som ikke rigtig kan baskrives. Det lignede hvert fald ikke noget som vi vil kalde et museeum, og de havde hvis heller ikke vaeret helt klare i hvoederne da de lavede det, kunne man se paa farverne og "udstillingerne". Efter at have vaeret der i et par timer koerte vi videre ud i en skov hvor vi skulle besoege en mand som hedder Poul og aabenbart boede i skoven. Igen et ubeskriveligt syn der moedte os da vi kom der til. For Poul var ogsaa en gammel ekstrem hippie, og havde lavet "kunst" af gamle fjernsyn og andet skrammel midt inde i sin regnskove. Han lignede en der aldrig havde set en saks foer, for baaede skaeg og haar gik ham til livet, og han havde en form for silke nattoej med maaner og stjerner paa, meget maerkelig mand.
Efter at havde besoegt Poul og spist vandmalon tog vi ud til et rigtig flot vandfald som var 100 meter hoejt. En rigtg sjov, fed, spaendenede og maerkelig tur:)
Dagen efter tog vi til stranden ved Byron Bay. Aldrig havde vi set saa smuk en strand foer! Vandet var saa klart og blaat og havde de flotteste omgivelser med palmer og groenne klipper. Saa flot!
Saa efter en herlig tid i Bayron Bay og Nimbin, var det tid til at komme videre, saa igen maatte taskerne pakkes og op paa ryggen. -Og vidre til Surfers paradise....