mandag den 31. marts 2008

Sydney -fed by!

Vi ankom til Sydney lufthavn uden at have et sted at sove, vi ringede rundt et par steder men der var optaget. Til sidst fandt vi et sted i udkanten af Sydney, Glebe, som saa blev vores naeste stoppested. Foerste nat var en "helveds nat", som vi kalder den. Vi flyttede ind i room 16, som viste sig at vaere et rigtig "berygtede" vaerlse. "berygtede" paa den maade, at alle snakkede om rum 16, da ejeren selv havde boede der i en periode og nu var det blevet til et rigtig drenge-hoerm-rum.. vi forstaa stadig ikke helt hvorfor vi fik det vaerlse. Men vi var traette saa vi gik tidligt i seng, midt om natten blev vi vaekket af en af vores nye rum-boer bankede vildt paa doeren da han ahavde glemt sin noegle, han blev saa lukket ind, men han glemte saa lige at lukke doeren igen, saa ikk ret laenge efter vrimlede det naermest med mennesker. En fyr ved navn John var aabenbart gaaet kold i rum 16, saa ham provede de meget ihaerdigt, at vaekke ved at staa og raabe Jonh, John, John i mindst 15 min...(man skulle hvis havde vaeret der) Det var en helvedes nat, men naeste morgen, var det meget sjovt, og vi fik en masse forklarninger paa, hvem John var og resten af tiden, havde vi det rigtig sjovt med disse fyre fra rum 16...
Loerdag morgen tog vi ind til selve byen, hvor vi var paa et lille hyggelig marked. vi saa Operahuset, Harbour Brigde og vi var oppe i Sydney-Tower, samt paa en vild sjov "baad-tur" -jetride, rundt i Sydney havn! Om aftenen sad vi sammen med drengene og hyggede.
Soendag, tullede Julie rundt i Sydney city, mens Marie Louise valgte, at Climbe Harbour Brigde.
Marie Louise: "Harbour Brigde var en fantastisk oplevelse, baade graense overskridende og fedt. Det tager 3,5 time og gaa over broen, men med hjaelp fra meget venlig og god guide klarede jeg det, saa det var fantastisk for mig. Jeg blev endag en lille smugle roert, da jeg var paa toppen af broen, da jeg havde vaeret vildt nervoes inden. Saa efter den utrolige oplevelse, staad Julie og ventede paa mig, og det var herligt, at se hende og vaere nede paa fast jord igen".
Saa efter denne dag, tog vi i byen om aften med gutterne fra rum 16. Vi havde en virkelig sjov aften, og de viste sig jo til, at vaere nogle ganske rare drenge. Dagen derpaa hoppede vi i en super pool, og lavede en laekker BBQ om aften. Naestre morgen rejste vi vidre til Manly Beach, hvor vi skulle sejle med en faerge i ca. 20 min. for at komme over. Manly Beach er stadig i Sydney. Paa Manly havde vi to overnatninger, hvilket var fint. Den ene aften, havde vi en Quiz-aften, som vi var med til at vinde, saa det var jo super. Igen en sjov Aften! Fra Manly tog vi til tilbage til Sydney, for at komme vidre til Byron Bay. Vi Skulle foerst lige vente i syv timer i en hyggelig park. Vi lagde os paa graesset ved siden af nogle hjemloese som aabenbart boede i parken. Det er utroligt saa mange forskellige mennesker der gaar forbi i saadan en park. Vi havde jo hele 7 timer saa der var masser af tid til at studere dem. Der var ogsaa tid til lidt picnic, saa vi gik op og koebte en brie og nogle kiks, som vi hyggede os meget med! Fx saa vi en Indist familie paa ca. 20 mennesker holde en lille familiefest i hjoernet af parken. I den anden ende af parken stod der en musiker og spillede violin ved siden af en mand, som der hele dagen, stod og fodret maagerne i parken. Tusindvis af kinesere kom forbi, boern der legede og saa selvfoelgelig var der ogsaa et forelsket par... altsammen svaert at beskrive, men vi havde en rigtig go dag i parken.
Alt i alt har Sydney givet os et rigtig godt intryk -fed by!