fredag den 23. maj 2008

Thailand startede med Klong-tour og City-tour

Efter en lang fly tur fra Sydney til Bangkok, ankom vi til New Road Guest House lige i Bangkoks hjerte, hvor vi skille tilbringe nogle dage. Paa guest houset var der en dansk guide ved navn Gitte, som holde et velkomstmoede hvori hun fortalte lidt om nogle forskellige ture rundt i Thailand. Vi valgte, at mealde os paa to tur rundt i Bangkok. Vi startede men Klong-Tour, hvor vi havde en guide med, Jimmi. Vi sejlede rund i klongerne (klongerne er smaa vandstier ligesom i venedi hvor man kun kan sejle rund i for at komme frem og tilbage) i en aflang thailandsk baad. Vi saa huse som mere eller mindre var bygget op af blaekplader. Alle husene havde ogsaa et lille tempel udenfor, som de beder til. Nogle af husene var ogsaa bygget op paa pinde i vandet. Fantasien for husbyggeri saetter i hvert fald ingen graenser. Det var utroligt. Paa vores tur saa vi flere smukke glud templer, og hellige fisk. Det lyder maaske meget maerkeligt, men det var virkelig en spaendende og anderledes oplevelse. Vi var ogsaa inde og se et slange show hvor man saa hvordan de temmede de kaempe store og giftie slanger. Vi var ogsaa forbi en flot Orkide-farm, hvor Jimmi fortalte og viste os de flotte blomster samt fortalte os om hvor dan man kunne bruge palme-treablade til madlavning og pakker. Det var en rigitg hyggelig tur og Jimmi fortalte os en masse om den Thailandske kultur. En rigtig god maade, at se en anden side af Bangkok paa.

Om aftnen moedte vi to af Marie Louises veninder hjemme fra (Anne Lyngsoe og Malene Gorm) som vi tog i byen med, sammen med et par danske og et vennepar Cilotte og Zeth, som det viste sig, at vi ogsaa skulle paa Umphang treak med. Det var en vild aften inde i Bangkoks gaders natteliv.
Naeste dag tog vi paa City-tour, med Jimmi igen, hvor vi gik rund i den vildste varem og saa paa nogle flotte templer. Det var spaendende, men al al for varmt. I et af templerne (Grand Palas) skulle man have daekket sine skuldre og ben, saa vi laante det fineste, eller maaske ikke, men meget blomstrede og farvede klaeder og bandt om os. Vi saa ret sjove ud. Paa begge af tuerne havde vi en dame med som sad i koerestol, hun havde en "hjaelpe-ven" med som hjaelp hende med naesten alt, og bar hende op og ned naar vi skulle ud og ind af baaden... Fedt at se at hun ogsaa kunne komme med naesten over alt.
Efter en spaendende City-tour, tog vi tilbage til new road hvor vi gjorde os klar til, at skulle med en nat bus op til Mae Sot, hvor vi skulle starte vores fem-dags tur ud i den thailandske jungle, vores Umphang treak...