onsdag den 7. maj 2008

Magnetic Island og rafting i Mission Beach

Magnetic island var vores naeste stop eefter Airlie Beach og den spaendende Whitsunday Sailing tur. Saa efter en del rejsen med greyhoundbuss og ferge var vi paa vores hostel paa Magnetic Island. Lige ved siden af hostelet var der et lille zoo, hvor vi var inde og holde en koala, krokodille, pappegoeje og en kaempe slange, rigitg hyggeligt. Eoen er en lille hyggelig oe, som vi bare slappede af paa. Den foeste dag tog vi paa en tur paa hesteryg igen, Honey og Bonny, hvor vi startede inde i buschen og endte nede paa stranden, hvor vi fik stinger-suit paa og svoemmede med hestene ude i vandet. Fantastisk!
Anden dag lejede vi et par scooter hvor vi koerte rundt og hyggede os paa den lille oe. Det var rigitg sjovt.

- Efter en hyggelig tid paa Magnetic, tog vi til Mission Beach hvor vi skulle ud og rafte.. Vi ankom paa hostel i Mission beach om aftenen, og blev hentet naeste morgen hvor vi skulle ud og rafte. Vi var rimelig spaendte paa denne rafting-tur, for vi havde hoert nogle vilde historier fra nogle andre danskere vi havde moedt. Bussen samlede nogle andre op fra et finere hotel, total skoere amerikanere, der senere viste sig at vaere en svingerklub der var paa tur. Dem havde vi det meget sjovt med -at grine af.
Ved ankomsten til tully-riwer, fik vi udleveret vores redningsveste og flotte aegge-hjelme. Sa hoppede vi i en gul gummibaad med 3 andre og verdens sejeste guide. Tom hed han. Afsted det gik ned over vilde rapits(vandfald og sten). Floden var faktisk den 5. vildeste i hele verden. Fordi Tom var den sejeste guide, og vi var det bedste team, fik vi lov til at floppe baaden rundt med vilje ned over et rapit som de eneste paa turen. Vildt fed tur! Efter turen drak vi en oel med Tom og resten af gruppen, mens vi saa dvd'en, som i kan se naar vi kommer hjem.