torsdag den 31. januar 2008

Den kinesiske mur, saa fantastisk!

Efter en super fantastisk trek paa den kinesiske mur, er vi nu tilbage i Beijing city, og sidder igen og hygger med vores morgenmad paa vores "stam" cafe, Alleys.. Lidt om vores trek: Vi blev hentet onsdag morgen, af en gut ved navn Alan, som var vores guide paa turen. Alan og en taximand foerte os ud paa en vild vild utrolig super fantastisk trek. For at komme op paa muren, skulle vi foerst klatre op af et ud af mange kaempe store bjerge, med klippesten og tynde grene vi skulle holde fast i, det tog omkring to-tre timer, at komme frem til muren, vildt haardt, men saa sejt. Det skal dog siges, at vores foereste udfordring paa vej op til muren, var et meget meget hisigt brunt faar, som kom loebende mod os med alt hvad den kunne for, at hilse paa os, troede vi og vi ville klappe den, men den ville hellere kaempe. Vores guide Alan blev pludselig lidt bange og krydsede sine arme og kaempede imod den, samt proevede, at kalde paa en eller anden kinesisk mand, som endelig kom grinende imod os og redede os, lidt af en oplevelse... Naa men, det stykke af muren vi var paa, var stadig i oprindelig tilstand, altsaa vi gik paa muren, hvor der ellers ikke maatte komme turister, men vi havde faaet lov, og efter et nogle timers ubeskrivelige udfordringer paa den skaeve mur, kom vi bagfra til et skilt, hvor paa der stod "ingen adgang, for farligt", og der havde vi altsaa gaaet.. Saa sejt igen!
Vi gik ned af et andet bjerg og kom til an lille kinesisk landsby, hvor vi skulle overnatte hos en lokal familie. Familien vi kom til, var saa utrolig venlige og vi ankom til en varm kop the og et kogende fodbad, fantastisk :) Vi hyggede og proevede, at snakke sammen og fortaelle om hinanden, saa godt vi nu kunne via haandtegn og kropssprog.. vi fik serveret rigtig kinesisk aftensmad og da vi skulle sove, kom der varme op igennem sengen, via vand som laa under vores seng, fra madlavningen.. svaert at forklare, men helt utroligt fantastisk...
Torsdag morgen blev vi vaekket til en kinesisk morgenmad, noget andreledes, at spise morgen mad med pinde ;) men det gik... vi tog igen ud for at trekke lidt paa den store mur. -Og vi klarede virkelig muren, trods Julies meget hoejdeskraek og Marie Louises meget blaa og kraftigt forstuet fod.. haha.. det var virkelig en tur vi altid vil have som et fantastisk minde, og vejeret paa muren var utrolig dejligt, med masser af sol og en luft der var noget bedre end den nede i Beijing city, hvor det hele er saa stoevet..
Efter en helt ubeskrivlig tur, kom vores rare taximand og hentede os, og en vi fik en lille gave.. gaven var, at komme ud og se noget at den olympiske by.. rigtig sejt!

Idag, fredag skal vi ud og opleve en aegte the cermoni, efterfulgt af en tur i det kinesiske spa... altsaa endnu en spaendende dag skal til at begynde :)

Ni hao fra Julie og Marie Louise, som har det for fedt ;)

p.s. vi kan desvaere ikke selv aabne vores blog og ikke indsaette vores ellers noget saa fantastiske billder, pga. det kinesiske internet her.. vi skal nok proeve, at opdatere det naar vi kommer til Australien.. Ha det godt saa laenge...